Despre micul dejun

despre-micul-dejun-si-beneficiile-acestuia

Nu iti spunem noi pentru prima oara ca micul dejun este cea mai importanta masa a unei zile. Probabil ai auzit acest text de atatea ori, incat nici nu te mai obisesti sa il intelegi si sa vezi de ce se spune asa. Cu toate ca aceasta idee este extrem de promovata, inca sunt foarte multi oameni care sar peste micul dejun, care incep ziua direct cu o cafea (eventual si o tigara) sau care mananca pe fuga ceva cu multe calorii, in masina in drum spre serviciu.

Este adevarat ca nu este intotdeauna foarte usor sa iei un mic dejun copios, mai ales daca nu esti o persoana matinala, insa, daca te lupti cu cateva kilograme in plus si nu mai reusesti sa scapi de ele, afla ca un mic dejun sanatos te va ajuta sa slabesti! Poate esti tentat sa crezi ca daca sari peste o masa, vei slabi, insa nu este un rationament deloc sanatos. Si daca tot vrei sa sari peste o masa, atunci sari peste cina si in niciun caz peste micul dejun!

Un mic dejun corect te ajuta sa slabesti!

Un mic dejun sanatos si copios te ajuta sa slabesti pentru ca metabolismul tau se va pune in miscare de la primele ore ale diminetii. Specialistii in nutritie ne recomanda sa consumam micul dejun la jumatate de ora dupa ce ne-am trezit, pentru ca in acest fel vom putea mentine insulina si nivelul zaharului din sange la cote normale. Daca exista dezechilibre in acest sens, vom resimti la cateva ore dupa ce ne-am trezit o pofta acuta de dulce si nu e de mirare ca vom da buzna la prima covrigarie sau patiserie care ne iese in drum si ne vom indopa cu produse nesanatoase.

Recomandarile sunt ca micul dejun sa fie luat in fiecare zi inainte de ora 10 si intotdeauna inainte de a bea cafea. Cafeaua pe stomacul gol este extrem de nociva si poate cauza probleme grave de sanatate in timp. De asemenea, s-a constatat ca oamenii care au luat un mic dejun corect si sanatos au consumat mai putine alimente la pranz si la cina, reusind sa slabeasca si sa se mentina sanatosi si activi.

Beneficiile micului dejun

Un mic dejun perfect este unul bogat in proteine. Proteinele vor da o senzatie de satietate, iar tu te vei simti satul si nu vei mai avea nevoie de rontaieli nesanatoase. Caci tocmai aceste rontaieli, aparent inofensive si pe care abia daca ni le mai amintim seara, sunt responsabile cu dereglarea metabolismului si cu acumularea de kilograme in plus. Un studiu care s-a intins pe parcursul unui an, a aratat ca persoanele care au consumat alimente sanatoase si proteice, precum oua, avocado, seminte etc la micul dejun, au slabit foarte bine comparativ cu cei care si-au inceput ziua mancand produse de patiserie sau covrigi.

Exista foarte multe retete usoare si sanatoase pe care le poti face la micul dejun. Numai omlete poti face foarte multe, combinand in moduri inedite foarte multe tipuri de alimente. Ochiurile sunt si ele foarte sanatoase, daca le faci folosind ulei sanatos sau daca le coci la cuptor. Si pentru copii, dar si pentru adulti, o reteta foarte gustoasa de mic dejun o reprezinta ochiurle pregatite in avocado. Sunt foarte usor de facut si asigura senzatia de satietate pana dupa ora pranzului.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*